De website en wat u moet weten!

Even wennen

De website is zo hagelnieuw dat er al een paar dingen opstaan die wij eigenlijk nog moeten gaan invullen....

Bijvoorbeeld;
-Wereldoriëntatie is belangrijk in ons Jenaplanonderwijs. Dat is nu al zo, alleen komend half jaar (en daarna) zal dit een hoge prioriteit gaan krijgen op de Zonnewijzer. Het zal veel nadrukkelijker te zien zijn. Vandaar nu de slogan:
Samen wereld wijzer!

-De website en het logo zijn onderdeel van onze nieuwe huisstijl. Wij zijn voornemens deze stijl stapje voor stapje in het schoolgebouw in te voeren.
Bovendien willlen wij, ook stapje voor stapje, kasten en tafels gaan vervangen door kasten e.d. met een ”natuurlook”. Vrij snel na de kerstvakantie kunt u de eerste creaties al zien.

-Ook wordt er gesproken over de leerlingenraad. En ook daar gaan wij mee starten in januari. Kinderen gaan meepraten over belangrijke zaken op school. Een keer in de maand worden zij uitgenodigd om deel te nemen aan het managementoverleg.

-Communicatie
U bent gewend aan de maandkrant. Die gaat vanaf 2015 ’over’ in deze website.
Het directienieuws, wat u altijd in de maandkrant kon lezen, staat straks gewoon, een keer per maand, op de website. En u krijgt een reminder via digiduif (met een link hier naar deze website).
De andere onderdelen van de maandkrant gaat u min of meer terugvinden in o.a. het bovenbouwblog en op facebook. Wanneer u daar naar toe gaat, krijgt u een idee wat er bijvoorbeeld gebeurt tijdens een bijzondere les, tijdens een excursie etc. U krijgt een indruk van allerlei bijzondere onderwerpen waar wij op school mee bezig zijn. Wanneer u niet naar facebook/het blog kijkt dan mist u deze indrukken. Maar u zult nooit een geplande studiedag of vergelijkbaar nieuws missen. Deze zaken zullen wij gewoon met u communiceren zoals u dat gewend bent, via digiduif.

Facebook, het blog e.d. daar moeten de leerkrachten (sommigen) nog wel in worden geschoold. Wij zullen even moeten wennen maar na een tijdje zal het gemeengoed gaan worden.

Kalender
De jaarplanning van de Zonnewijzer vindt u voortaan op deze website. Het gaat om de algemene, voor iedereen geldende zaken. Bijvoorbeeld vakanties, studiedagen, schoolreis etc.

Nog te doen
Verder zijn enkele pagina’s nog niet ingevuld, bijvoorbeeld de groepspagina’s. Komende weken zal de website verder ’gaan leven.’