De laatste digiduif van het schooljaar 1-7-2015

ingevoerd op 01-07-2015

Directienieuws 29-6-2015

Communicatie

Op de Zonnewijzer zijn de afgelopen weken veel nieuwe kinderen ingeschreven en dat vinden wij natuurlijk hartstikke mooi.  Nu wordt er normaal gecommuniceerd via digiduif en wordt er een enkele keer iets via de website gecommuniceerd. Wij kunnen pas een digiduifaccount aanmaken wanneer de kinderen daadwerkelijk op school zijn gestart (helaas nog niet bij het inschrijven).  Om deze mensen ook goed te bereiken zetten wij de laatste digiduif en de eerste digiduif (in de laatste vakantieweek) ook op de website.

Formatie, de laatste wijzigingen!!

Op het laatste moment toch nog wel een grote verandering. Juf Demelza gaat de Zonnewijzer verlaten! Zij heeft een baan gevonden, een stuk dichter bij huis en zij kan daar al komend jaar starten. Mooi voor Juf Demelza en wij moesten weer even opnieuw puzzelen.  En daar zijn wij uit gekomen. In het kort zijn de volgende zaken veranderd:

Naast Juf Wendy staat komend jaar nu Juf Joyce Veldman. Zij gaat woensdag om de week en op donderdag en vrijdag voor de middenbouwgroep staan.

Om dit voor elkaar te krijgen zijn er nog een aantal kleinere wijzigingen.  Meester Jan is voortaan op maandag vrij, Juf Joyce staat dan voor deze groep. En dus verandert het ook voor Juf Kitty Vries. Zij staat op vrijdag voor Juf Yanna.

De woensdag om de week in de groep van Bianca wordt ook door Joyce gedaan.

Juf Laura (leerkracht in opleiding) gaat de woensdag bij Juf Paula doen, Juf Kitty en Juf Marjolein dragen achter de schermen samen met Laura de verantwoordelijkheid.

Afscheid

Juf Ina heeft afscheid genomen van de Zonnewijzer. Eerst in de groep van de kinderen en later ook van de onderbouwcollega’s d.m.v een High Tea. Ook de familie heeft Ina afgelopen vrijdag nog verrast met bloemen en vandaag dus het team. Ina heeft een lange carrière in het onderwijs achter de rug. Haar passie lag vooral lag  bij de (onderbouw)kinderen in de groep en dat heeft zij dan ook altijd met veel plezier gedaan. Het zal wel even wennen zijn maar zij heeft haar pensioen wel verdiend!

Naast Juf Ina en Juf Demelza is ook juf Mabel deze week voor het laatst op school geweest. Wij hebben Juf Mabel als een perfecte (inval)collega ervaren. Juf Mabel ontzettend bedankt voor je inzet.

Verbouwen?

In de vakantie staan een hoop klussen gepland. Er wordt een magazijn gebouwd, kasten worden geplaatst en een aantal digiborden worden opgehangen.

Op het schoolplein wordt alleen een stukje schoolplein betegeld (ter hoogte van de huidige/oude teamkamer) en een basketbalring geplaatst.

Alweer een jaar voorbij

Het is een cliché maar het klopt wel; het jaar is voorbij gevlogen. Mijn eerste jaar als directeur en meteen een mooi jaar. Eerst natuurlijk even wennen en al snel was het goede gevoel daar. De Zonnewijzer heeft een sfeer (of pedagogisch klimaat) om jaloers op te zijn. En dan is dat natuurlijk ook heel mooi dat de inspectie van onderwijs dat ook heeft geconstateerd.

De laatste weken zijn wij nog even druk met de verhuizing en dan komend schooljaar weer samen in één gebouw. Dat geeft weer nieuwe mogelijkheden en daar hebben wij ongelooflijk veel zin in!

Eerst nog even verhuizen (ik krijg het al weer warm als ik er aan denk….) maar daarna vakantie!

Iedereen een prettige vakantie toegewenst en op maandag 17 augustus maken wij weer een “frisse en fruitige start!”

Namens het team van de Zonnewijzer