Klaar voor de start!

Directienieuws 14-8-2015

Fris en fruitig

Het team van de Zonnewijzer is goed uitgerust en probeert deze dagen alweer in het bioritme van het werkzame leven te komen. De laatste schooldagen van vorig jaar stonden in het teken van verhuizen, deze week staat de focus vooral op het inrichten.
De bovenbouwgroepen zijn inmiddels gesetteld en ook de andere groepen (waarvan een aantal ook intern moesten verhuizen) zijn weer startklaar.

Wij hebben aardig opgeruimd (3 grote containers meer dan vol!) en beschikken over een groot nieuw magazijn en een aantal kasten. Wij zijn nog niet helemaal klaar (maar dat zijn wij natuurlijk nooit), het ziet er al weer een stuk opgeruimder uit!

Klaar voor de start, wij hebben er zin!

Digiduif

Zoals beloofd krijgen alle nieuwe leerlingen maandag gelijk een activeringsbrief mee.  Met deze gegevens kunnen de ouders een Digiduifaccount aanmaken.

Personeel

Juf Jose gaat dit schooljaar weer voorzichtig van start. De dagen dat zij nog niet werkt worden ingevuld door haar duo partner, juf Jolanda. Naar verloop van tijd zal juf Jose meer gaan werken en juf Jolanda minder.

Juf Marjolein Munnik heeft minder geluk. Zij had voor de vakantie al behoorlijk last van haar rug, in de vakantie is dat erger geworden. Komende week zal blijken wat dat precies gaat betekenen. In ieder geval neemt ook hier haar duo partner juf Kitty (in eerste instantie) deze dagen over. Alleen op vrijdag staat dan juf Laura voor de groep.

Wij houden jullie op de hoogte.

Handig om te weten (reminder)

Schooltijden, ingangen en fietsen parkeren:

De onder-  en middenbouw parkeren hun fietsen aan de voorkant (middenweg)

De bovenbouw parkeren hun fietsen aan de achterkant van de school bij het kantoor van de directie.

De bovenbouw maakt alleen gebruik van de ingang aan de achterkant van het gebouw.

De onder- en middenbouw maken gebruik van de hoofd- en zij-ingang.

Eigenlijk hetzelfde als afgelopen jaar, alleen de groep van Annemarie en Sherisse gaat nu ook door de zij-ingang. Er hangen bordjes bij de ingangen zodat u kunt zien welke ingang voor uw kind bedoeld is.

De schooltijden van het hoofdgebouw (nu voor alle groepen!!) blijven hetzelfde als afgelopen jaar: 08.45 uur (8.30 uur naar binnen ) tot 12.00 uur en 13.15 uur (13.10 uur naar binnen) tot 15.30 uur.

Wie gaat naar welk lokaal in het nieuwe schooljaar?

De groep 1-2 van Anne-Marie en Sherisse (en Maaike) is verhuisd naar het onderbouwlokaal naast Mariette. De klapdeuren zullen open blijven en de gangspeelplekken worden gezamenlijk gebruikt.

Het ‘oude’ lokaal van Annemarie en Sherisse is een bovenbouwlokaal geworden.

Het oude onderbouwondersteuningslokaal (de speelgroep) en de oude teamkamer worden ook gebruikt door bovenbouwgroepen.

Aansluitend worden de drie lokalen daarnaast (richting de Fonkelsteen) ook van de bovenbouw van de Zonnewijzer.

In het kort:

Groep Marit (naar ’oude’ lokaal Fonkelsteen)

Groep Kitty/Marjolein (naar ’oude’ lokaal Atalanta)

Groep Merel/ Marjolein (naar ’oude’ hoeklokaal Atalanta)

Groep Karin/Marije (naar ’oude’ teamkamer)

Groep Paula (naar ’oude’ speelgroep)

Groep Bianca (naar ’oude’ lokaal Annemarie)

Groep Annemarie (naar ’oude’ lokaal Fonkelsteen naast Groep Mariette)

De teamkamer is naar boven verhuisd.

Is het bovenstaande voor u allemaal wat ingewikkeld, dan kunt u natuurlijk gewoon het schoolgebouw binnen lopen om te komen kijken, graag zelfs. U zult vanzelf de juiste groep vinden en anders zijn er genoeg mensen die u kunnen helpen.

Als laatste nog even een reminder voor de bovenbouw ouders:

Donderdag 20 augustus in de eerste week is de informatieavond voor groep 6 en voor groep 8. U zult daar z.s.m. meer informatie over ontvangen.