BSO op de Zonnewijzer

BSO op de Zonnewijzer

Vrijdag 7 juli

Geachte ouder(s) verzorger(s),

Enige tijd geleden heeft u gelezen dat stichting kinderopvang Heerhugowaard in het Vierspan (De Zonnewijzer) naast een peuterspeelzaal, ook een BSO voorziening gaat organiseren. Dat past in de visie van de Zonnewijzer, SKH is namelijk onze partner bij het ontwikkelen van het Kindcentrum.

Tegelijkertijd voorziet Villa Kakelbont in de voor-, tussen- en naschoolse opvang. En ook met Villa Kakelbont kunnen wij goed samenwerken al zijn zij niet onze beoogde partner als het gaat om het toekomstige Kindcentrum.

Op dit moment is de bestemming duidelijk, echter de route er naar toe nog niet helemaal. Op dit moment is de Zonnewijzer erg content met het aanbod van SKH. Kinderen die niet bij Villa Kakelbont terecht kunnen, hebben dan in ieder geval wel een plek op de Zonnewijzer en dat is natuurlijk altijd prettig.

Wij houden u op de hoogte van de ontwikkelingen!

Met vriendelijke groet,

Het team van de Zonnewijzer

Het toekomstbeeld is helder, de r

Het is niet de verwachting dat de huidige situatie in een klap zal gaan veranderen

Datum              : 4 juli 2017

Betreft              : kinderopvang bij De Zonnewijzer

Beste ouders/verzorgers,

Eerder hebben wij u geïnformeerd over dat Stichting Flore en Stichting Kinderopvang Heerhugowaard gezamenlijk locatie Vierspan willen uitbreiden tot een volledig kindcentrum. Een kindcentrum waarin naast het onderwijs van de Zonnewijzer ook plek is voor peuteropvang, voorschoolse, tussenschoolse en naschoolse opvang en een kinderdagverblijf. Op alle Flore scholen gaan we samen Kindcentra maken waar kinderen van 0-13 jaar zich optimaal kunnen ontwikkelen en samen kunnen spelen.

Middels deze brief willen wij u hier verder over informeren.

Buitenschoolse opvang

Door het aanbieden van buitenschoolse opvang (BSO) creëren we voldoende plaats voor alle kinderen van De Zonnewijzer. Op deze manier kunnen we tegemoet komen aan de grote behoefte die er is naar BSO en is het niet nodig dat kinderen voor BSO naar een andere locatie hoeven. Wel zo makkelijk voor u en uw kind: opvang en onderwijs op één locatie.

Na de zomervakantie zal deze BSO starten in het huidige lokaal van de peuterspeelzaal. U kunt kiezen uit diverse pakketten: BSO school- én vakantieweken (incl. studiedagen), BSO schoolweken (incl. studiedagen) en BSO vakantieweken. U kunt zelf een eindtijd kiezen: 17.00 en 18.00[AD1]  uur. Ook behoort opvang tot 18.30 uur tot de mogelijkheden. Uiteraard bieden we ook voorschoolse opvang: tijdens schoolweken is de voorschoolse opvang open op maandag t/m vrijdag van 7.00 tot 8.30[AD2]  uur, waarbij u kunt kiezen uit begintijden 7.00 of 7.30 uur.

Peuterspeelzaal

Bij De Zonnewijzer is reeds een peuterspeelzaal voor kinderen van 2 tot 4 jaar. Deze bestaat uit 2 groepen en is geopend op

·        maandagochtend (9.00-11.45 uur) en woensdagochtend (9.00-11.45 uur)

·        dinsdagochtend (9.00-11.45 uur) en donderdagochtend (9.00-11.45 uur)

Kinderdagopvang voor kinderen van 0 tot 4 jaar

Nieuw is dat we gaan onderzoeken of er bij de ouders/verzorgers van De Zonnewijzer behoefte is aan kinderdagopvang voor kinderen van 0 tot 4 jaar. Na de zomervakantie starten we met dit onderzoek en informeren wij u hier verder over.

Inschrijven

Wilt u gebruik maken van de BSO of de peuterspeelzaal? Dan kunt u zich via de website van SKH inschrijven. U vindt het inschrijfformulier hier http://www.kinderopvang-heerhugowaard.nl/inschrijven/ en vervolgens klikt u op de gewenste opvangvorm.

Uiteraard kunt u ook bellen met de afdeling Klantcontact van SKH op telefoonnummer 072 571 20 45.

Stel uw vragen

Heeft u vragen over deze brief of over de opvang bij De Zonnewijzer? Stel ze gerust! U kunt hiervoor terecht bij Karel Wolf (karel@bs-zonnewijzer.nl) en/of Jolanda Medley (j.medley@skhhw.nl).

Vriendelijke groet,

Adrie Groot                                                      Jeanette de Jong

Voorzitter College van Bestuur                          Directeur

Stichting Flore                                                 Stichting Kinderopvang Heerhugowaard