directienieuws 16 maart 2020

O.a. opvang, thuiswerken en meer

Opvang en onderwijs

Op kindcentrum de Zonnewijzer verliep de dag best aardig. Slechts een handvol kinderen waarvan beide ouders dus een ‘vitaal’ beroep hebben zijn vandaag op school geweest. De opvang heeft het zelf kunnen opvangen, de leerkrachten hebben zich kunnen buigen over het thuiswerk vraagstuk. Hopelijk gaat het de komende dagen ook zo.

Voor de komende dagen blijft gelden, doet u een beroep op (nood)opvang binnen kindcentrum de Zonnewijzer, mail dan naar anita.vanburgel@blosse.nl

Thuiswerken

Voor groep 1/2 is dat anders dan voor groep 3 t/m 8. Wij hebben echter wel een aantal ideeën. Hierover krijgt u een aparte ‘Fiep’ wanneer u tenminste kinderen heeft in de onderbouw.

Op de Zonnewijzer zijn wij gewend om, vanaf groep 3 met weekprogramma’s te werken. Wij willen deze werkwijze de komende drie weken handhaven. Dat betekent werk op papier en digitaal. Voor de komende 3 weken is dat programma inmiddels klaar. U kunt dat morgen (dinsdag 17 maart) ophalen (zie het ophaalschema) en vanaf morgen staat ook de software goed ingesteld. Vanaf groep 5 beschikt iedereen over een Ipad. Ook wanneer je geen TYOD deelnemer bent mag je deze keer de (school) Ipad mee naar huis nemen.

Algemeen

Algemene communicatie gaat via Fiep (en dat kunt dus ook altijd vinden op de website). Verder wordt er ook per bouw en ook per groep natuurlijk gecommuniceerd via Fiep. Eigenlijk zoals u al van ons gewend bent.

Leerkracht-kind

Daarnaast hebben wij even getwijfeld over communicatiemogelijkheden tussen leerkrachten en kinderen gedurende de dag. Uiteindelijk willen wij eerst gewoon email gaan gebruiken. Vanaf groep 5 kunnen alle kinderen e-mailen met de leerkracht(en) (naam@bs-zonnewijzer.nl). Heeft u kind twee leerkrachten? Mail ze dan beiden. De leerkracht die werkt geeft antwoord. Voor email kunnen kinderen naar blosseplein.nl. Daar kunnen zij o.a. (online) gebruiken maken van email. Klik linksboven op “het wafeltje” (de negen puntjes als vierkantje). Allerlei apps komen dan tevoorschijn. Klik op outlook en je zit meteen in je (online) outlook mailprogramma. Is hier nog niet eerder gebruik van gemaakt dan wordt er wellicht om inloggegevens gevraagd. Deze zijn bij de kinderen bekend. Wij evalueren dit na een paar dagen en passen dit zo nodig aan.

Overigens kunnen alle kinderen onderling communiceren via iMessage op de iPad, als zij al geen gebruik maken van whatsapp. En omdat kinderen gewend zijn elkaar te helpen in de stamgroep kan dit nu een handig hulpmiddel zijn.

Voor kinderen uit groep 1 t/m 4 werkt het iets anders. Ook zij krijgen een dagelijks programma. Vrijwel alle kinderen zullen hiermee uit de voeten kunnen. Vragen kunnen ook via de email, al zullen de ouders/verzorgers daar wel bij moeten helpen.

Van 830-1130 uur zijn alle (werkende) collega’s online beschikbaar.

Samen

Wij hebben het idee dat de kinderen met hun dagelijkse programma aardig uit de voeten moeten kunnen. Een enkele keer zal er een vraag zijn, maar meestal komen zij er wel uit (denk ook aan de instructiefilmpjes bij het rekenen). Naast de mogelijkheid om vragen bij leerkrachten neer te leggen  zal er ook een beroep worden gedaan op ouders/verzorgers. Wij zullen het gezamenlijk moeten organiseren.

Tijdschema ophalen werk.

In onderstaande tijdvakken kunt u zien wanneer u langs kunt komen op de Zonnewijzer om het werk van uw zoon/dochter op te halen. Dit is alleen mogelijk op dinsdag 17 maart.  Let op: Alleen de ingangen aan de Middenwegzijde zijn open.
Helaas moeten wij u vragen om de materialen te komen halen en de school dan weer direct te verlaten. U wordt verwacht op de tijd passend bij de eerste letter van uw achternaam. Mocht het u niet lukken op deze tijd, dan kunt wellicht aan iemand anders vragen het pakket voor uw kind(eren) te halen?

Neem een grote tas mee o.a. de map in past.

Houdt u rekening met de richtlijnen van het RIVM?

8.30-9.00 A t/m D

9.00 – 9.30 E t/m H

9.30 - 10.00 I t/m M

10.00 – 10.30 N t/m Q

10.30 – 11.00 R t/m U

11.00 – 11.30 V t/m Z

Leerkrachten en hun emailadressen:

U kunt de leerkrachten bereiken op de dagen dat zij werken.

Voor iedereen die op de Zonnewijzer werkt, geldt het volgende emailadres:

voornaam@bs-zonnewijzer.nl.

Er zijn een aantal bijzonderheden:

Joyce2@bs-zonnewijzer.nl is Juf Joyce Veldman

Joyce@bs-zonnewijzer.nl is Juf Joyce de Bruin

Juf Bettine is met zwangerschapsverlof en wordt vervangen door Juf Wendy, Wendy@bs-zonnewijzer.nl. Dat adres werkt nu nog net niet maar zal snel worden geactiveerd.

Meester Tim is zondag vader geworden van Elias Nathan!! Alles is gegaan zoals gehoopt en moeder en zoon (en de rest van de familie) maken het goed. Wel is hij de komende dagen dus minder goed bereikbaar. Vragen over het werk kunnen worden gesteld aan juf Dorien.

Al met al zijn het bizarre tijden. Maar als iedereen zijn best doet, dan komen wij gezamenlijk een heel eind.

De-Zonnewijzer-Nieuws-afbeelding De-Zonnewijzer-Nieuws-afbeelding