directienieuws 19 maart

Hoe staan wij er voor?

Beste ouder(s), verzorger(s),

Wij leven in een onwerkelijke tijd. Alles gaat en moet anders dan gewend. Zo ook in het onderwijs. Op de Zonnewijzer zijn wij de afgelopen tijd bezig geweest met alle zaken rondom thuiswerken. Voor groep 1 en 2 tips en trucs, voor groep 3 en 4 een driewekelijks werkboek en voor groep 5 t/m 8 dit werkboek maar dan i.c.m. de bijbehorende (voor thuis beschikbaar gemaakte) software.

Tegelijkertijd zijn de leerkrachten elke dag beschikbaar voor vragen van kinderen en ouders (en collega’s). In de ochtend krijgt iedereen een snelle reactie, later op de dag betekent het waarschijnlijk wachten tot de volgende dag. Wij willen graag dat de kinderen ’s morgens van 830-1130 uur met hun schoolwerk bezig zijn.

Voor als nog is email het communicatiemiddel (en natuurlijk Fiep voor nieuwsberichten!) al wint microsoft “teams” aan terrein, zowel in groep 5 t/m 8 als in het team van de Zonnewijzer zelf. Gelukkig is er veel mogelijk.

Inmiddels is ook duidelijk dat de eindtoets voor groep 8 vervalt. Eerlijk gezegd denk ik dat het effect daarvan gelukkig behoorlijk klein zal blijven.

Verder worden er net zoals overal in het land veel zaken geannuleerd. Naast alle sporttoernooien bijvoorbeeld ook de EHBO van groep 8. Jammer maar begrijpelijk.

Het zal vast nog even aanhouden….Wij houden u op de hoogte van de ontwikkelingen rondom het kindcentrum. Zie ook:

Welke acties onderneemt Blosse rondom het Coronavirus? (https://www.blosse.nl/pg-25185-7-130774/pagina/corona.html)

Houd moed en 1,5 meter afstand!