Directienieuws 1 april 2020

Verlenging

Directienieuws 1 april 2020

Verlenging

Het lag in de lijn der verwachting, de scholen blijven dicht, in ieder geval tot de meivakantie. Wij hebben daar de afgelopen dagen al enigszins op geanticipeerd en zijn op school bezig met de voorbereiding voor het thuiswerk voor de komende weken. Het werk wordt wederom samengesteld zoals de kinderen dat gewend zijn, al hebben wij hier en daar wel een aanpassing en/of aanvulling.

Wij willen aanstaande maandag de (papieren) thuispakketten weer laten ophalen van school. Wij gebruiken daarvoor hetzelfde schema als de eerste keer, dat vindt u onderaan dit bericht. Er mogen niet teveel kinderen tegelijk naar binnen en de bezoektijd is beperkt (en wij houden afstand). Wij houden ons aan de RIVM richtlijnen. Ook voor groep 1 en 2 zijn er deze keer pakketjes (op niveau) die kunnen worden opgehaald volgens onderstaand schema. De onderbouw stuurt hier ook nog extra Fiep/bericht over.

Bij voorkeur willen wij het graag laten ophalen door de kinderen (evt. ouders die kinderen komen brengen mogen niet de school in, maar weer wel wanneer de kinderen dat niet kunnen). De leerkrachten, voor zover zij niet grieperig zijn, een zere keel hebben of een familielid met koorts e.d., kunnen dan even kort en met 1,5 meter afstand overleggen met de kinderen. Over hoe het de afgelopen weken is gegaan en zij geven een aantal tips en trucs voor de komende periode. Vooral voor de kinderen en leerkrachten van groep 1 t/m 3 is dit waardevol aangezien zij niet de mogelijkheid hebben om bijvoorbeeld te videobellen/chatten via ‘teams’.

Wanneer de pakketten worden opgehaald is er ook de mogelijkheid (voor groep 3 t/m 8) om leesboeken van school mee te nemen. Bij de boekenkasten staan leerkrachten om daarbij te helpen. U kunt overigens, zeker met een iPad, ook gebruik maken van de online bibliotheek.

Opvang

Bij de noodopvang wordt er door kinderen ook gewerkt aan het thuiswerk/onderwijswerk. En de opvang geeft daar ook ruimte/gelegenheid voor. Het is echter wel duidelijk dat opvang en onderwijs twee aparte disciplines zijn. Je kunt van een pedagogisch medewerker voor als nog niet verwachten dat zij de didactische uitgangspunten achter een deelsom (of staartdeling?) doorgrondt. En dan bestaat de kans dat je het op een verkeerde manier gaat uitleggen. Dat geldt natuurlijk ook voor de ouders thuis. En daarvoor is er altijd de mogelijkheid om contact op te nemen met de leerkracht en krijgt iedereen ’s morgens snel een antwoord. En ook tijdens de opvang kan er dus op dezelfde wijze contact worden opgenomen met de leerkracht.

Als laatste willen wij nog maar eens benadrukken dat het gaat om noodopvang. De opvang is in principe gesloten. Alleen voor ouders met vitale beroepen zorgen wij dat er opvang is.

Communicatie

De stamgroepleerkrachten zijn gelukkig met de communicatie m.b.v. ‘teams’. En ook de meeste kinderen uit groep 3 en 4 maken hier nu gebruik van. Tegelijkertijd blijft email mogelijk en natuurlijk gebruiken wij ook Fiep.

Voor de onderbouw hebben wij een aantal alternatieven bestudeerd, maar wij houden het toch bij email en Fiep.

Tijdschema ophalen werk.

In onderstaande tijdvakken kunt u zien wanneer u (bij voorkeur uw kind) langs kunt komen op de Zonnewijzer om het werk op te halen. Dit is alleen mogelijk op maandag 6 april.  Let op: Alleen de ingangen aan de Middenwegzijde zijn open.
Helaas moeten wij u/uw kind vragen om de materialen te komen halen en de school dan weer spoedig te verlaten. U/uw kind wordt verwacht op de tijd, passend bij de eerste letter van uw achternaam.

Bent u verhinderd, vraagt u dan aan iemand anders om de spullen op te halen?

En houdt u rekening met de richtlijnen van het RIVM?

8.30-9.00 A t/m D

9.00 – 9.30 E t/m H

9.30 - 10.00 I t/m M

10.00 – 10.30 N t/m Q