Nieuwsbericht kleuters

Beste ouders/verzorgers,

Wij hopen dat een ieder nog gezond is! Nu de overheid heeft besloten de scholen langer dicht te houden zijn wij voor de kleuters aan de gang gegaan.  U heeft al de mogelijkheid om Gynzy te gebruiken. Dit is een digitaal adaptief programma waar de leerlingen schoolse vaardigheden kunnen oefenen. (Mocht u dit nog niet hebben en wel wensen mail dan even naar juf Miranda.
miranda@bs-zonnewijzer.nl) Er is een app voor op de tablet maar ook een internetpagina waar de kinderen kunnen oefenen. Wij zien dat er al een aantal kinderen flink mee aan het oefenen zijn.

Wij hebben van een aantal ouders vernomen dat er kinderen zijn die graag willen oefenen met schoolwerk. Dat kan en mag natuurlijk! Soms wil een kind net als een grotere broer of zus werken in een boekje. Wij hebben voor alle kleuters een boekje met opdrachtjes gemaakt.
Er zitten werkbladen in voor de jongere- en oudere kleuters. Ze hoeven dus niet alles te maken.

Aankomende maandag is er op school een ophaalmoment voor de leerlingen.
Voor de precieze ophaaltijd willen wij graag verwijzen naar de mail van de directie.
In het Fiep-bericht, verstuurd door Karel, staat een schema waar in staat in welk tijdvak uw kind zijn/haar werk kan komen ophalen.
Wij hopen uw kind te zien, voorzien van een tas/shopper waar de materialen in kunnen. Wij zullen namelijk ook de werkjes van de afgelopen periode op school mee geven.

Niet alle leerkrachten zijn aanwezig. Dit in verband regels die vanuit de overheid gelden.
Deze regels, die de overheid voor heel Nederland heeft bepaald, gelden ook met het ophalen van de materialen. Wij willen u dan ook vragen om deze regels aan te houden. Houd de 1,5 meter afstand en kom niet als u verschijnselen heeft waardoor u binnen moet blijven.
Tafels staan tussen de leerkracht en het kind. Het is niet de meest gezellige opstelling.
Daar zijn we ons van bewust. Gezondheid staat voorop! Kunt u zelf niet naar school komen? Misschien dat u dan even aan een ander kan vragen om de spullen van uw zoon/dochter mee te nemen. Wij hopen dan ook dat we de kinderen even kunnen zien. Het zou fijn zijn als we even een klein praatje met ze kunnen maken. Wilt u de afspraken ook alvast met uw kind(eren) bespreken.

Tot slot nog een kleine tip, mocht u door uw leesboeken heen zijn.
Op bol.com worden er elke week digitale boeken aangeboden voor €0,01 cent.

Wilt u op een speelse manier uw kind meer uitleggen over Corona dan is dit misschien nog een optie:

Wij hopen maandag alle kinderen heel even te zien!
Lieve groetjes,

Juf Lucy, juf Elise, juf Els, juf Rozanne, juf Hilde, juf Sherisse, juf Mariëtte

elise@bs-zonnewijzer.nl
els@bs-zonnewijzer.nl