Directienieuws 22 april

Open

Directienieuws 22 april

Open

U heeft het vast gehoord, de scholen gaan weer open. Vandaag hebben met wij samen met alle scholen van stichting Blosse de zaken op een rijtje gezet. Een school starten en voldoen aan de richtlijnen, dat is nog niet zo gemakkelijk als het misschien lijkt. Er wordt een plan gemaakt uitgaande van de richtlijnen van de overheid, aangevuld met die van stichting Blosse. Dat wordt met de MR besproken, daarna met het team en aansluitend met jullie (rond 6 of 7 mei) gecommuniceerd.

Wat goed is om nu al te weten:

Wij hebben de studiedagen van 2 t/m 5 juni ingeruild voor 6,7 en 8 mei. Dat betekent dat wij 6,7 en 8 mei gaan gebruiken voor de voorbereidingen die gelden vanaf 11 mei (8 mei naar school, zoals genoemd in het vorige directienieuws, was te snel….). Er is deze dagen dus ook geen onderwijs op afstand. De dagen in juni wordt er dus ‘gewoon’ les gegeven.

De groepen worden gehalveerd. Op 6 of 7 mei horen jullie wanneer jullie kinderen staan ingepland. Kinderen gaan dus de ene week: maandag-woensdag-vrijdag naar school en de andere week: dinsdag-donderdag. Wij houden in ieder geval rekening met broertjes en zusjes.

Er mogen geen ouders de school in. Hoe wij dat precies gaan organiseren met de (jonge) kinderen hoort u later.

Wij zullen een streng hygiëneprotocol naleven.

Wij zullen ook streng zijn m.b.t. hoestende kinderen. Zij mogen niet naar school.

De opvang gaat, vanaf 11 mei, weer gewoon open. Alle opvangvragen (uitgezonderd noodopvang) kunt u stellen aan Anita van Burgel (anita.vanburgel@blosse.nl).

Heeft u noodopvang nodig (bijvoorbeeld net op de dag dat uw schoolgaande kind niet naar school kan) en heeft u een vitaal beroep? Meldt dat dan bij de directie (directie@bs-zonnewijzer.nl). Er wordt dan naar een oplossing gezocht.

Leerkrachten

De leerkrachten staan voor halve groepen. Deze groepen hebben natuurlijk een dagprogramma. Daarnaast wordt er ook een dag vooruit gekeken. De kinderen weten dan dus goed wat zij de volgende dag thuis moeten gaan maken.

Wij gaan ons best doen om voor alle (halve) groepen een leerkracht te vinden. Voor de helderheid, wij staan te springen om de kinderen weer te zien! Echter of ieder ook in staat is om voor de groep te staan is niet vanzelfsprekend. Denkt u maar eens aan de risicogroepen, of misschien heeft de leerkracht een gezinslid thuis met serieuze ziekte…. En u weet dat het normaal al moeilijk is om invalkrachten te vinden. Hopelijk valt dat allemaal mee, maar houdt u er wel al rekening mee?

Tot slot

Dit was een korte vooruitblik. Rond 6 en 7 mei hebben wij de puntjes op de i gezet en krijgt u van ons weer nieuwe informatie. Voor nu een prettige vakantie!