Directienieuws, 30 april 2020

Een update

Directienieuws, 30 april 2020

Een update

Gisteren is in de MR het draaiboek voor de Zonnewijzer ingaande maandag 11 mei besproken. Er zijn afspraken gemaakt over hygiëne, routing in de school, brengen en halen van kinderen en meer. Aan deze zaken gaan wij vanaf volgende week woensdag verder invulling geven. U wordt op uiterlijk donderdag 7 mei verder geïnformeerd over de actuele stand van zaken.

Goed om nu al te weten:

Halen en brengen

Ouders en/of verzorgers mogen het schoolgebouw niet in. U hoort nog van ons hoe wij dat doen met het halen/brengen van jonge kinderen.

Er kan vanaf maandag 11 mei niet meer worden geparkeerd voor de school. De parkeerplaatsen zullen worden afgezet.  Er komt voor de school een kiss and ride-plek. Parkeren bij de AH blijft natuurlijk mogelijk. Wij willen u echter vragen om bij voorkeur met de fiets of lopend naar school te komen, niet met de auto.

Kinderen uit de midden- en bovenbouw gaan zoveel mogelijk zelf naar school.

Hoe ziet de schoolweek eruit?

De groepen worden gehalveerd.

De kinderen gaan om de dag een hele dag naar school.

De kinderen worden verdeeld in een maandag–, woensdag–, vrijdaggroep en een dinsdag–, donderdaggroep. De week erna draait dit om. De kinderen gaan dus de ene week 2 dagen en de andere week drie dagen naar school.

Wij delen de halve groepen in op alfabet.

Bij het maken van de indeling houden wij rekening met broertjes en/of zusjes. Zij gaan op dezelfde dagen naar school.

Bovendien kijken wij per groep hoeveel kinderen er gebruiken maken van de noodopvang. Denk hierbij aan vitale beroepen van de ouders, maar ook aan zeer specifieke behoeften van kinderen of aan kinderen die in bijzondere omstandigheden verkeren. Wij ontvangen nog dagelijks verzoeken tot noodopvang.

U snapt dat wij de groepsindeling zorgvuldig willen maken. We komen uiterlijk donderdag 7 mei met de definitieve indeling. Geduld is lastig, maar wel een schone zaak in deze.

Namens het team van de Zonnewijzer