Directienieuws 3-6-2020

Hoe gaat het vanaf 8 juni en meer...

Directienieuws 3-6-2020

Vanaf 8 juni, dit nieuws is bedoeld voor iedereen

Formatie en doorstroommiddagen op 16 en 18 juni, dit nieuws is bedoeld voor iedereen die komend schooljaar naar de Zonnewijzer gaat

Vakantierooster en studiedagen, dit nieuws is bedoeld voor geïnteresseerden

Vanaf 8 juni

Komende maandag komen alle kinderen weer op school, gelukkig…. Gistermiddag waren de richtlijnen van stichting Blosse bekend, gisterenavond hebben wij dat in de MR besproken en het draaiboek van de Zonnewijzer aangepast daar waar nodig. Deze keer geen grote veranderingen, echter wel uw aandacht voor de volgende punten:

Geen ouders de school in

Wij zijn het inmiddels gewend, maar onbedoeld, de versoepeling leek ook hier wel wat toe slaan. Dus nog maar even keer luid en duidelijk: Er mogen geen ouders de school in. Lang niet altijd handig natuurlijk, maar er kan natuurlijk wel worden gemaild, gebeld of worden overlegd bij de pilonnen.

Parkeren

De parkeerplaatsen blijven afgesloten, de “kiss and ride” blijft beschikbaar. De afgelopen weken was het een verademing. Rustig en veilig, hopelijk lukt dat straks ook met ‘hele groepen’.

Routing

De routing blijft ook gelijk. Zowel op het schoolplein als in school. Vanaf groep 3 komen de kinderen zoveel mogelijk zelf naar school (en wij hebben gezien dat het best heel goed gaat!). Elke ochtend staan er teamleden voor de ingangen die u kunt vragen om te helpen de juiste leerkracht of lokaal te zoeken.

Ook handig om te weten

Wist u dat het de bedoeling is dat slechts een ouder/verzorger de kinderen brengt en haalt naar school? Hoe minder volwassenen bij elkaar hoe lager het risico.

De onderbouwgroepen gaan altijd 5 minuten eerder buiten zijn/naar huis.

De werkavond, de schoonmaakavond evenals de oudergesprekken gaan niet door. Wanneer er toch een gesprek nodig is dan weten wij elkaar op een andere manier te vinden.

Informatieavonden; wij waren voornemens, op verzoek, de informatieavond nog voor de zomervakantie te organiseren. Helaas kan ook dit niet door gaan. Wij gaan u nu informeren via Fiep in de vorm van algemeen bouwnieuws. Hier in leest u dan belangrijke informatie welke belangrijk is voor het nieuwe schooljaar.

Formatie en doorstroommiddagen op 16 en 18 juni

Voor komend jaar blijft veel hetzelfde. Alle groepen zijn er volgend jaar ook weer, evenals alle ondersteuning, gymleerkrachten, directie e.d. Wij zijn druk bezig met de nieuwe indeling en bij de leerkrachten verandert er ook het een en ander. Nog even geduld, wij zijn bijna rond.

Ook veel nieuwe kinderen weten de Zonnewijzer te vinden en dat is altijd prettig.  Op de doorstroommiddagen zullen niet alleen de Zonnewijzer “bouwspringers” maar ook veel nieuwe kinderen op de Zonnewijzer voor het eerst kennis maken met hun nieuwe groep. Dat doen wij op 16 en 18 juni van 1230-1400 uur. Let op, er mogen geen ouders de school in. Alle nieuwe kinderen worden opgevangen bij de pilonnenafzetting aan de voorzijde.

Vakantierooster en studiedagen

Het vakantierooster was al bekend, de studiedagen nu ook. Het overzicht kunt u vinden op: