21-08-2020 Nieuwe iPads voor groep 5 en zij-instromers

Take Your Own Device

21-08-2020 Nieuwe iPads

Op een paar kinderen na heeft iedereen op de Zonnewijzer, vanaf (niveau) groep 5 een eigen iPad. De nieuwe lichting iPads worden op een andere manier beheerd dan voorheen. Wanneer u deelneemt aan TYOD, en de iPad mag straks mee naar huis, dan moet u deze keer zelf een Apple ID aanmaken. Dat Apple ID is nog steeds gekoppeld aan stichting Blosse waardoor er toegang is tot bijna alle Microsoft software. Hoe dat precies gaat leest u in het bijgevoegde stappenplan.

Wanneer dat is geregeld kunnen de kinderen zelf apps e.d. op de iPad installeren. Let op, gaat uw kind (in groep 8 of eerder) weer van school, dan gaan deze apps/spelletjes er weer vanaf. Kies dus geen betaalde apps. Dat kan in ieder geval niet via school, maar wanneer u zelf gaat betalen….. Voor de gevorderden onder ons, u kunt via een ander/eigen Apple account dat weer wel doen.

Wanneer wij op school een nieuwe app op alle iPads willen installeren, dan hebben wij daar niet meer het Apple ID nodig. Dat is een stuk gemakkelijker. Wij hoeven bijvoorbeeld niet achter toch veranderde wachtwoorden e.d. aan....

Doet u niet mee aan TYOD, dan maken wij dit benodigde ID aan op school (aangevuld met telefoon/adres e.d. van school).

Vanaf volgende week woensdag mogen de iPads van de TYOD deelnemers mee naar huis. Bovendien ontvangt u ergens volgende week via de mail en wanneer u deelneemt, de rekening.

Namens het TYOD team,

In de bijlage het stappenplan voor het maken van een Apple ID.

Kleine aanvulling: Waar staat [voornaam].[achternaam]@blosseplein.nl. kunt u ook lezen:

[voornaam].[voor-/tussenvoegselachternaam]@blosseplein.nl

What do you want to do ?New mailCopy