Poolster heeft een prentenboek gemaakt!

Beste ouders,

Misschien hebben jullie er thuis al iets over gehoord, de afgelopen twee weken hebben de kinderen met elkaar een prentenboek gemaakt!

Zoals het ook in het echt werkt bij het schrijven van een boek, zijn we eerst begonnen met het bepalen van de hoofdpersonen, de locaties, het probleem en de oplossing. Daarna zijn we in verschillende groepjes uit elkaar gegaan en hebben twee groepjes gewerkt aan de schetsen voor het boek, een ander groepje heeft de teksten geschreven. Ook was er een hoofdredactie die ervoor zorgde dat de klas met elkaar samenwerkte. Want ja, als de schrijvers een locatie erbij verzonnen, moest deze er ook bij getekend worden.

Vervolgens hebben we de groepjes opnieuw verdeeld en kreeg ieder groepje een pagina van het boek voor zijn rekening. Deze hebben we ingescand, zodat ons boek nu ook online te bewonderen is! Via onderstaande link kunt u het boek bekijken.

Werkt de link niet, dan kunt u de volgende link knippen en plakken:

Bij iedere pagina is een stukje tekst ingesproken door de kinderen, dit is te horen door op het luidsprekertje te drukken.

Veel lees- en luisterplezier!

Groeten juf Laura

20200925_153733 20200925_153733