• Huidig 'Blok'-thema
  • Nieuwsoverzicht
  • Maand agenda
  • Kindcentrum de Zonnewijzer
  • Jenaplan
  • Jenaplanontwikkeling op de Zonnewijzer
  • Waarde(n)vol leren
  • Passend onderwijs
  • Bestuursstructuur
  • Het Team
  • Schoolgids (via Scholen op de kaart)
  • Kalender
  • Inspectie & de lerende school
  • Privacy op school
    • Camera-observatie
  • Vervoersprotocol
  • Open dagen
  • Aanmelden van uw kind (formulier)
  • Ouderbetrokkenheid
  • Ouderraad
    • Bezetting
    • Statuten
    • Ouderbijdrage
    • Vomar Aktie
    • Jaarverslag en begroting
  • Medezeggenschapsraad
    • Notulen
    • MR reglement
  • Schoolvakanties en schooltijden
  • Aanvragen verlof
  • Opvang
  • Naar het Voortgezet Onderwijs
  • De Zonnewijzer in het nieuws
  • Internet en tabletgebruik
  • TYOD
  • Vanaf groep 5 een Ipad? (TYOD)
  • Internet en social media op de Zonnewijzer
  • Ontdektalent
  • vervoersprotocol
  • bovenbouwblog
  • Ziekmelden
  • Contactgegevens
  • Route
  • Facebook

Passend onderwijs op de Zonnewijzer

Passende zorg voor elk kind is juist op een jenaplanschool goed te realiseren

We willen het onderwijs zodanig vorm geven dat er vanuit een gezamenlijke verantwoordelijkheid aan een optimale ontwikkeling van alle kinderen wordt gewerkt.

Passend onderwijs betekent dat elk kind onderwijs krijgt dat het beste bij zijn of haar talenten en beperkingen past.

Op de Zonnewijzer wordt handelingsgericht gewerkt. We gaan uit van pedagogisch optimisme en we zoeken samen naar een kansrijk en passend onderwijsaanbod voor ieder kind met zijn/haar specifieke behoeften. De stamgroepleiders gaan samen met de intern begeleider (IB-er)  kijken vanuit de verschillen en mogelijkheden van ieder kind. De IB-er is een collega met specifieke kennis die de stamgroepleider kan ondersteunen bij het interpreteren, organiseren en reflecteren van de mogelijkheden die betrekking hebben op ondersteuning.

Twee keer per jaar worden alle kinderen door middel van een groepsplan met de interne begeleider doorgesproken. Er worden afspraken gemaakt hoe er de komende maanden met het kind in de groep zal worden gewerkt en wat daarvoor nodig is. In het groepsplan worden de uitslagen van de Cito-toetsen vastgelegd, aangevuld met informatie vanuit de groepsleiding en ouders. Vanuit de groepsplannen worden de groepshandelingsplannen gemaakt. De specifieke behoeften van ieder kind per vakgebied worden hierin vastgelegd.

We combineren individuele leerbehoeften en richten het onderwijs zodanig in dat we hier zo goed mogelijk op kunnen aansluiten. Centrale vraag die we ons stellen: Wat heeft dit kind nodig van deze groepsleider, met deze groepsgenoten, op deze school met deze ouders.

  • Soms is er begrip nodig!
  • Soms is er uitdaging nodig!
  • Soms zijn er hulpmiddelen nodig!
  • Soms zijn er deskundigen van buitenaf nodig!
  • Vaak kunnen kinderen zelf heel goed bedenken wat ze nodig hebben.

Laatste nieuws

Peuters op avontuur!

Meer

Het programma voor de kerstvakantie is bekend!

Meer

Schaatsclinic

Meer

Cursus 'Werken met baby's' succesvol afgerond

Meer

Vacature onderwijsassistent kindcentrum Willibrord

Meer

Meer nieuws

Agenda

Studiedag, alle kinderen zijn vrij

06 december 2019

Werkavond

09 december 2019 - 19:00 uur

Werkavond

09 december 2019 - 19:00 uur

Lichtjespad

19 december 2019 - 18:00 uur

kerstvakantie

23 december 2019

Meer agenda

Agenda

  • 10 april
  • 05 mei

Contactgegevens

De Zonnewijzer
Middenweg 30a
1703 RC Heerhugowaard
t: (072) 572 15 09
info@bs-zonnewijzer.nl

Routeplanner

Deel deze pagina

Op zoek naar kinderopvang?


Bekijk alle Blosse opvangvormen

 

Socialmedia


Facebook Facebook

Zoeken op onze site


Aangesloten bij


Blosse

Neem contact op


 

Copyright 2019 - De Zonnewijzer
Inloggen | Ziber Education - School cms | Ziber - Website software | SdH Vormgeving - /Team4School - Webdesign